الجمعة، 12 ديسمبر 2014

مسألة قسمه


انا كنت حاسبه حسبتي
و انت ف آخرها
أطوف بعمري ف دنيتي
و أنول وصالها
أملي  سفاين حلمي بالحياه
و ف بحر من غير إسم
ارمي حمولها
كنت انت ع الشط
انتظار
رايه ..  شمندوره
عاشق سرسوب ضلِّي
بتقول عنيك
أنا .. أول الرحله
70
 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


أنا البحَّار ..
شوفت احتمالاتك
قدر ..
حابب يعاند
عارف طريقُه للوجع
حابس ف حزن
اللولي ف جفوني
وقت امَّا اسلِّم لك
مصيرها
غطيت خطاوي القدم
بشلالات الشوق
و طِلْعت الحسبه غلط
قَسَمت ف وسط الموج
71
 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


جنِّنِت عقارب بوصلتك
البحر هايج
و انت بتضرب ع الشط
كف ..
وبتنتظرني
بألف أمنية حياه
و البحر قايل كلمته
الجمع  لأ
         القسمه  لأ
                    الطرح آه

  السويس 
                                                                                                                                                                

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق